Nastavnik/ca
Veselinka šćekić
veselinka.scekic@os-rratkovic.edu.me
Pon. 21.9. – grupa 01
Trener/ica:Maja Jukić
Članovi tima
ISCED nivo

ISCED 2 (OŠ 6-9 razred)

Razred

OŠ - 1

Broj učenika

25

Predmet/i
[OŠ – Obavezni] Biologija, [OŠ – Obavezni] Hemija, [OŠ – Izborni] Zdravi stilovi života
Ključne kompetencije
1. Kompetencija pismenosti, 3. Matematička kompetencija i kompetencija u nauci tehnologiji i inženjerstvu, 4. Digitalna kompetencija, 5. Lična društvena i kompetencija učenja kako učiti, 6. Građanska kompetencija
Ishodi učenja
1. Kompetencija pismenosti
2.1.2 Primjenjuje funkcionalno gramatiku i pravopis u pisanju i govoru, 2.1.3. Povećava broj riječi u vokabularu uključujući termine iz različitih oblasti, 2.1.6. Komunicira usmeno i pisano u raznim situacijama prilagođavajući sopstvenu komunikaciju potrebama situacije i uz upotrebu odgovarajućeg vokabulara i digitalnih tehnologija, 2.1.7. Pronalazi, procjenjuje, obrađuje i prezentira razlilčite vrste podataka i informacija koristeći različite vrste izvora podataka i informacija, 2.1.8. Koristi informacije i podatke da argumentuje svoje tvrdnje upotrebljavajući digitalne tehnologije za obradu teksta, prezentaciju, te pretraživanje i obradu podataka i informacija, 2.1.9. Kritički izražava mišljenje, razlikuje činjenice od subjektivnog mišljenja i prepoznaje lažne vijesti, 2.1.10.Učestvuje kritički u konstruktivnom dijalogu, uvažavajući kvalitete dobrog govora (npr. vokabular primjeren situaciji, primjeren govor koji uključuje svrsishodnost, preciznost, jasnoću govora i sl.) i iskazujući interes za interakciju s drugima
2. Kompetencija višejezičnosti
3. Matematička kompetencija i kompetencija u nauci, tehnologiji i inženjerstvu
2.3.1. Koristi matematičke operacije s realnim brojevima, osnovne matematičke pojmove i koncepte predstavljajući objekte, ideje i postupke riječima, crtežima, dijagramima, grafovima, brojevima i simbolima, 2.3.4. Analizira strukturu i svojstva žive i nežive prirode i njihovu povezanost, 2.3.5. Procjenjuje prednosti i mane opšteprihvaćenih tehnologija prepoznavajući značaj moralnih pitanja za njihovu primjenu i razvoj, 2.3.9. Prikuplja, klasifikuje i organizuje empirijske podatke po traženim kriterijumima, 2.3.10. Razlikuje naučna znanja od laičkog vjerovanja, 2.3.11. Izvodi jednostavne eksperimente i izvještava o toku, rezultatima i zaključcima koristeći i podešavajući mjerne instrumente i vodeći računa da mjerenja uvijek imaju greške
4. Digitalna kompetencija
2.4.2. Odabire digitalne uređaje, alate i softvere primjenjujući opšte principe, mehanizme i logiku njihovih funkcija, 2.4.5. Koristi različite vidove digitalne komunikacije, uključivo socijalne mreže, u svrhu postizanja ličnih i društvenih ciljeva, 2.4.6. Kreira i dijeli digitalni sadržaj i materijale (npr. tekst, tabele, grafički prikaz, slika, prezentacija, audio i video materijal…) koristeći servise i aplikacije i digitalnu tehnologiju za skladištenje podataka, 2.4.8. Koristi digitalne uređaje, aplikacije i jednostavne softvere za kreiranje, obradu, adaptaciju i spremanje teksta, slike, videa i drugih digitalnih sadržaja, 2.4.9. Prihvaća digitalno-komunikacione tehnologije i inovacije i njihovo korišćenje na konstruktivan i promišljen način
5. Lična, društvena i kompetencija učenja kako učiti
2.5.1. Primjenjuje kodeks ponašanja i pravila efikasne komunikacije prilagođene situaciji, iskazujući pozitivni sistem vrijednosti koji usmjerava sopstvene odluke i ponašanje na dosljedan način, 2.5.2. Vodi računa o sopstvenom fizičkom i mentalnom zdravlju i zdravlju drugih, 2.5.4. Prepoznaje značaj kompetencija za napredak u učenju i lični rast, 2.5.8. Argumentuje izneseno mišljenje i stavove, 2.5.9. Planira samostalno učenje, učenje sa drugima i traženje podrške kada je to prikladno i efikasno, 2.5.10. Iskazuje spremnost ulaganja napora u postizanju rezultata u učenju, 2.5.11. Samovrednuje proces učenja i dostignute rezultate i procjenjuje ostvareni napredak, 2.5.12. Dijeli znanje i sopstvenog iskustva s drugima
6. Građanska kompetencija
2.6.10. Obrazlaže svoje stavove i rješava probleme uspostavljajući kriterijume za vrednovanje različitih mišljenja, 2.6.12. Procijenjuje različite medije kao izvore informacija i kritički i odgovorno iznosi svoje stavove na dostupnim tradicionalnim medijima i socijalnim mrežama, 2.6.16. Iskazuje stav o odgovornom odnosu prema životnoj sredini prilagođavajući se promjenama u njoj
7. Preduzetnička kompetencija
8. Kompetencija kulturološke svijesti i izražavanja