Nastavnik/ca
alma Dacić
almad@t-com.me
Sub. 10.04.2021
Trener/ica:Ljubica Špirić
Članovi tima
JUOŠ ,,25. maj ”Rožaje -Agović Munirka, Kovačević Branka, Monić Almasa, Dacić Ajkuna-Alma, Halilović Mersiha, Nikč Selvija JUOŠ ,,Maršal Tito” Ulcinj Valjdete Brashanji
ISCED nivo

ISCED 2 (OŠ 6-9 razred)

Razred

OŠ - 4, OŠ - 6, OŠ - 8, OŠ - 9

Broj učenika

17

Predmet/i
[OŠ – Obavezni] Crnogorski-srpski bosanski hrvatski jezik i književnost, [OŠ – Obavezni] Matematika, [OŠ – Obavezni] Engleski jezik, [OŠ – Obavezni] II Strani jezik – Francuski jezik, [OŠ – Obavezni] Biologija
Ključne kompetencije
1. Kompetencija pismenosti, 2. Kompetencija višejezičnosti, 3. Matematička kompetencija i kompetencija u nauci tehnologiji i inženjerstvu, 4. Digitalna kompetencija, 5. Lična društvena i kompetencija učenja kako učiti, 6. Građanska kompetencija, 8. Kompetencija kulturološke svijesti i izražavanja
Ishodi učenja
1. Kompetencija pismenosti
2.1.1. Primjenjuje standarde jezika u čitanju i pisanju (čita literarne i neliterarne tekstove uz razumijevanje pisanih informacija; piše tekstove na osnovu datih podataka), 2.1.7. Pronalazi, procjenjuje, obrađuje i prezentira razlilčite vrste podataka i informacija koristeći različite vrste izvora podataka i informacija
2. Kompetencija višejezičnosti
2.2.1. Koristi vokabular, gramatičke norme, osnovne vrste verbalne interakcije i registre prvog stranog jezika (po pravilu engleskog) na nivou A2 Zajedničkog evropskog referentnog okvira za jezike, 2.2.2. Koristi vokabular, osnovne gramatičke norme drugog stranog jezika, na nivou A1 Zajedničkog evropskog referentnog okvira za jezike
3. Matematička kompetencija i kompetencija u nauci, tehnologiji i inženjerstvu
2.3.1. Koristi matematičke operacije s realnim brojevima, osnovne matematičke pojmove i koncepte predstavljajući objekte, ideje i postupke riječima, crtežima, dijagramima, grafovima, brojevima i simbolima, 2.3.2. Koristi osnovne principe održanja i matematičke jednakosti za opisivanje procesa i zakonitosti u realnom svijetu prepoznavajući primjenu nauke u tehnologiji, 2.3.4. Analizira strukturu i svojstva žive i nežive prirode i njihovu povezanost, 2.3.6. Primjenjuje proporcionalnost, razmjeru i procentni račun u svakodnevnim životnim situacijama, 2.3.9. Prikuplja, klasifikuje i organizuje empirijske podatke po traženim kriterijumima
4. Digitalna kompetencija
2.4.1. Povezuje primjenu digitalnih tehnologija s razvojem komunikacija, kreativnošću i inovacijama analizirajući mogućnosti, ograničenja, efekata i rizika digitalnih tehnologija, 2.4.6. Kreira i dijeli digitalni sadržaj i materijale (npr. tekst, tabele, grafički prikaz, slika, prezentacija, audio i video materijal…) koristeći servise i aplikacije i digitalnu tehnologiju za skladištenje podataka, 2.4.8. Koristi digitalne uređaje, aplikacije i jednostavne softvere za kreiranje, obradu, adaptaciju i spremanje teksta, slike, videa i drugih digitalnih sadržaja
5. Lična, društvena i kompetencija učenja kako učiti
2.5.2. Vodi računa o sopstvenom fizičkom i mentalnom zdravlju i zdravlju drugih, 2.5.4. Prepoznaje značaj kompetencija za napredak u učenju i lični rast, 2.5.7. Fokusirano rješava probleme u učenju, ličnom i socijalnom razvoju, 2.5.9. Planira samostalno učenje, učenje sa drugima i traženje podrške kada je to prikladno i efikasno, 2.5.13. Odabire prve korake karijernog puta – analizira različita zanimanja i mogućnosti sopstvenog karijernog puta planirajući izbor profesije i nastavak školovanja, 2.5.20. Razvija želju za primjenom prethodnog učenja i životnih iskustava
6. Građanska kompetencija
2.6.7. Upoređuje osnovne karakteristike svoje i drugih kultura uvažavajući multikulturalnu dimenziju evropskih društava
7. Preduzetnička kompetencija
8. Kompetencija kulturološke svijesti i izražavanja
2.8.1. Analizira proizvode i izraze nacionalnih, regionalnih i evropskih kultura (jezike, nasljeđe, rituale, tradiciju), predstavlja stečeno znanje u različitim formama ispitujućI uticaj kulture na ideje pojedinca i međusobni uticaj različitih kultura, 2.8.2. Prenosi svoje ideje i osjećanja kroz kreativni proces koristeći različite medije, npr. tekstualne/ pisane, digitalne, vizuelne, skulpturalno modelovanje i sl., 2.8.3. Uvažava baštine sopstvene i drugih kultura i kulturnih formi, 2.8.5. Stvara i učestvuje u organizovanim kolektivnim kulturnim i drugim procesima u školi i zajednici