Nastavnik/ca
Andrej Bardek
bardek.andrej@os-orjbataljon.edu.me
Pet. 15.01.2021
Trener/ica:Rajko Kosović
Članovi tima
Nataša Franić, JUOŠ “Orjenski bataljon” Bijela-Herceg Novi Olga Mandić, JUOŠ “Orjenski bataljon” Bijela-Herceg Novi Jovana VUčković, JUOŠ “Orjenski bataljon” Bijela-Herceg Novi Bojana Miljanić, JUOŠ “Orjenski bataljon” Bijela-Herceg Novi Suzana Sarić, JUOŠ “Orjenski bataljon” Bijela-Herceg Novi Andrej Bardek, JUOŠ “Orjenski bataljon” Bijela-Herceg Novi
ISCED nivo

ISCED 1 (OŠ 1-5 razred)

Razred

OŠ - 2

Broj učenika

107

Predmet/i
[OŠ – Obavezni] Crnogorski-srpski bosanski hrvatski jezik i književnost, [OŠ – Obavezni] Matematika, [OŠ – Obavezni] Muzička kultura, [OŠ – Obavezni] Priroda
Ključne kompetencije
1. Kompetencija pismenosti, 2. Kompetencija višejezičnosti, 3. Matematička kompetencija i kompetencija u nauci tehnologiji i inženjerstvu, 4. Digitalna kompetencija, 5. Lična društvena i kompetencija učenja kako učiti, 6. Građanska kompetencija, 7. Preduzetnička kompetencija, 8. Kompetencija kulturološke svijesti i izražavanja
Ishodi učenja
1. Kompetencija pismenosti
1.1.1. Primjenjuje osnovne standarde jezika u čitanju i pisanju (čita literarne i neliterarne tekstove prilagođene uzrastu uz razumijevanje pisanih informacija; piše tekstove po ugledu na model), 1.1.7. Izdvaja ključne pojmove i sa njima povezane podatke koje klasifikuje, upoređuje i dopunjuje, pamti i koristi u novim situacijama
2. Kompetencija višejezičnosti
1.2.4. Koristi odgovarajuće situacije i izvore za učenje stranih jezika (npr. crtani filmovi, slikovnice, video-igre i sl.)
3. Matematička kompetencija i kompetencija u nauci, tehnologiji i inženjerstvu
1.3.2. Prepoznaje da se mnoge prirodne pojave i procesi mogu opisati naučnim zakonima, modelima i teorijama, 1.3.5. Procjenjuje i mjeri osnovne fizičke veličine birajući odgovarajuće mjerne jedinice i instrumente za njihovo mjerenje, 1.3.7. Čita, upoređuje i prikazuje podatke tabelarno i grafički koristeći po potrebi digitalne alate, 1.3.13. Uvažava potrebu za umjerenim, racionalnim i svrsishodnim korišćenjem prirodnih resursa u svom okruženju
4. Digitalna kompetencija
1.4.1. Istražuje različite mogućnosti upotrebe digitalnih tehnologija u svakodnevnom životu uočavajući efekte i ograničenja njihove primjene, 1.4.3. Koristi različite izvore informacija i podataka u digitalnom okruženju, 1.4.5. Koristi digitalne tehnologije za komunikaciju u odgovarajućem kontekstu
5. Lična, društvena i kompetencija učenja kako učiti
1.5.1. Primjenjuje pravila ponašanja i primjerene komunikacije prepoznavajući važnost uspostavljanja pravila i razloge njihovog uvođenja, 1.5.12. Predstavlja izrađenu mapu ličnog razvoja
6. Građanska kompetencija
1.6.4. Prepoznaje vrijednosti društvenih grupa iz svog okruženja (npr. porodica, razred, škola, dječji savez, ekolozi, gorani, izviđači i sl.), 1.6.5. Prepoznaje značaj prirodnih resursa i zaštite životne sredine u očuvanju kvaliteta života, 1.6.9. Učestvuje u društveno korisnim aktivnostima na nivou razreda i škole, 1.6.16. Ističe važnost odgovornog odnosa prema životnoj sredini
7. Preduzetnička kompetencija
1.7.5. Prepozna uticaj svojih izbora i ponašanja na zajednicu i sredinu, 1.7.7. Sarađuje sa drugima kako bi se ideje pretočile u aktivnosti, 1.7.8. Izračuna troškove pretvaranja ideje u aktivnost
8. Kompetencija kulturološke svijesti i izražavanja
1.8.5. Uključuje se u stvaralačke aktivnosti u školi i zajednici (npr. učestvuje u folkloru, horu, crta i slika kulturne proizvode, igra uloge u predstavi, posjećuje kulturne manifestacije–izložbe, pozorišne predstave za djecu, priredbe, folklorne igre, manifestacije u virtuelnom/digitalnom prostoru i sl.)