Nastavnik/ca
Đoko Burzanović
djoko.burzanovic@os-meksiko.edu.me
Pet. 15.01.2021
Trener/ica:Boris Ćurković
Članovi tima
Enisa Muhović, OŠ “Meksiko”, Bar Marijana Đurnić, OŠ “Meksiko”, Bar Đoko Burzanović, OŠ “Meksiko”, Bar
ISCED nivo

ISCED 2 (OŠ 6-9 razred)

Razred

OŠ - 9

Broj učenika

15

Predmet/i
[OŠ – Obavezni] Matematika, [OŠ – Obavezni] Hemija, [OŠ – Izborni] Uvod u programiranje
Ključne kompetencije
1. Kompetencija pismenosti, 2. Kompetencija višejezičnosti, 3. Matematička kompetencija i kompetencija u nauci tehnologiji i inženjerstvu, 4. Digitalna kompetencija, 5. Lična društvena i kompetencija učenja kako učiti, 6. Građanska kompetencija
Ishodi učenja
1. Kompetencija pismenosti
2.1.1. Primjenjuje standarde jezika u čitanju i pisanju (čita literarne i neliterarne tekstove uz razumijevanje pisanih informacija; piše tekstove na osnovu datih podataka), 2.1.2 Primjenjuje funkcionalno gramatiku i pravopis u pisanju i govoru, 2.1.5. Prilagođava verbalnu interakciju, različite stilove i registre jezika kontekstu, 2.1.6. Komunicira usmeno i pisano u raznim situacijama prilagođavajući sopstvenu komunikaciju potrebama situacije i uz upotrebu odgovarajućeg vokabulara i digitalnih tehnologija, 2.1.7. Pronalazi, procjenjuje, obrađuje i prezentira razlilčite vrste podataka i informacija koristeći različite vrste izvora podataka i informacija, 2.1.8. Koristi informacije i podatke da argumentuje svoje tvrdnje upotrebljavajući digitalne tehnologije za obradu teksta, prezentaciju, te pretraživanje i obradu podataka i informacija
2. Kompetencija višejezičnosti
2.2.1. Koristi vokabular, gramatičke norme, osnovne vrste verbalne interakcije i registre prvog stranog jezika (po pravilu engleskog) na nivou A2 Zajedničkog evropskog referentnog okvira za jezike, 2.2.2. Koristi vokabular, osnovne gramatičke norme drugog stranog jezika, na nivou A1 Zajedničkog evropskog referentnog okvira za jezike, 2.2.6. Koristi različite komunikacijske situacije i izvore za učenje različitih jezika (npr. Internet, on-line kursevi i e-testovi, filmovi, muzika, komunikacija uz korištenje socijalnih mreža, sl.)
3. Matematička kompetencija i kompetencija u nauci, tehnologiji i inženjerstvu
2.3.1. Koristi matematičke operacije s realnim brojevima, osnovne matematičke pojmove i koncepte predstavljajući objekte, ideje i postupke riječima, crtežima, dijagramima, grafovima, brojevima i simbolima, 2.3.2. Koristi osnovne principe održanja i matematičke jednakosti za opisivanje procesa i zakonitosti u realnom svijetu prepoznavajući primjenu nauke u tehnologiji, 2.3.6. Primjenjuje proporcionalnost, razmjeru i procentni račun u svakodnevnim životnim situacijama, 2.3.7. Analizira bitna svojstva objekata, pojava i procesa i predstavlja ih kao promjenljive, kojima pridružuje numeričke vrijednosti i prati međusobnu zavisnost relevantnih promjenljivih, 2.3.9. Prikuplja, klasifikuje i organizuje empirijske podatke po traženim kriterijumima, 2.3.11. Izvodi jednostavne eksperimente i izvještava o toku, rezultatima i zaključcima koristeći i podešavajući mjerne instrumente i vodeći računa da mjerenja uvijek imaju greške, 2.3.12. Objašnjava karakteristike tehnoloških procesa i razvoj medicine koji su značajno uticali na razvoj čovječanstva, 2.3.15. Upoređuje moguće koristi i štete od upotrebe različitih mašina i prirodnih resursa doprinoseći svojim aktivnostima bezbjednosti ljudi i zaštiti životne sredine
4. Digitalna kompetencija
2.4.1. Povezuje primjenu digitalnih tehnologija s razvojem komunikacija, kreativnošću i inovacijama analizirajući mogućnosti, ograničenja, efekata i rizika digitalnih tehnologija, 2.4.2. Odabire digitalne uređaje, alate i softvere primjenjujući opšte principe, mehanizme i logiku njihovih funkcija, 2.4.3. Analizira i uporedi validnost i pouzdanost definisanih izvora podataka, informacija i digitalnog sadržaja, 2.4.5. Koristi različite vidove digitalne komunikacije, uključivo socijalne mreže, u svrhu postizanja ličnih i društvenih ciljeva, 2.4.6. Kreira i dijeli digitalni sadržaj i materijale (npr. tekst, tabele, grafički prikaz, slika, prezentacija, audio i video materijal…) koristeći servise i aplikacije i digitalnu tehnologiju za skladištenje podataka, 2.4.8. Koristi digitalne uređaje, aplikacije i jednostavne softvere za kreiranje, obradu, adaptaciju i spremanje teksta, slike, videa i drugih digitalnih sadržaja, 2.4.9. Prihvaća digitalno-komunikacione tehnologije i inovacije i njihovo korišćenje na konstruktivan i promišljen način
5. Lična, društvena i kompetencija učenja kako učiti
2.5.1. Primjenjuje kodeks ponašanja i pravila efikasne komunikacije prilagođene situaciji, iskazujući pozitivni sistem vrijednosti koji usmjerava sopstvene odluke i ponašanje na dosljedan način, 2.5.2. Vodi računa o sopstvenom fizičkom i mentalnom zdravlju i zdravlju drugih, 2.5.3. Upravlja vlastitim procesom učenja uz povremenu podršku, unapređujući svoje učenje mijenjanjem plana ili pristupa učenju, 2.5.4. Prepoznaje značaj kompetencija za napredak u učenju i lični rast, 2.5.6. Koristi sampspoznaju za učenje, lični rast i razvoj uz podršku, 2.5.8. Argumentuje izneseno mišljenje i stavove, 2.5.9. Planira samostalno učenje, učenje sa drugima i traženje podrške kada je to prikladno i efikasno, 2.5.10. Iskazuje spremnost ulaganja napora u postizanju rezultata u učenju, 2.5.12. Dijeli znanje i sopstvenog iskustva s drugima, 2.5.16. Usvoji pozitivne vrijednosti o ličnoj, društvenoj i fizičkoj dobrobiti i saradnji, 2.5.17. Promoviše fizičku i emocionalnu dobrobit iskazujući pozitivan stav prema saradnji, asertivnosti i integritetu, 2.5.18. Motiviše se i razvija otpornost i samopouzdanje za svoj uspjeh u učenju, 2.5.19. Promoviše vrijednosti prevazilaženja problema i pronalaženja odgovora na izazove i ostvarenosti prema promjenama, 2.5.20. Razvija želju za primjenom prethodnog učenja i životnih iskustava
6. Građanska kompetencija
2.6.1. Procjenjuje pojmove, pojave, ulogu i značaj pojedinca, društvenih grupa, organizacije i ustanove na društvene procese, 2.6.9. Angažuje se dobrovoljno u aktivnostima od javnog i zajedničkog interesa na nivou škole i zajednice, 2.6.10. Obrazlaže svoje stavove i rješava probleme uspostavljajući kriterijume za vrednovanje različitih mišljenja, 2.6.12. Procijenjuje različite medije kao izvore informacija i kritički i odgovorno iznosi svoje stavove na dostupnim tradicionalnim medijima i socijalnim mrežama, 2.6.16. Iskazuje stav o odgovornom odnosu prema životnoj sredini prilagođavajući se promjenama u njoj
7. Preduzetnička kompetencija
8. Kompetencija kulturološke svijesti i izražavanja