Nastavnik/ca
Zagorka Vujačić
zagorka.vujacic@os-bribar-nk.edu.me
Sre. 30.06.2021
Trener/ica:Boris Ćurković
Članovi tima
Suzana Gobović, OŠ “Braća Ribar” Nikšić Aleksandra Božović ,OŠ “Braća Ribar” Nikšić Zagorka Vujačić, OŠ “Braća Ribar” Nikšić Svetlana Zečević, OŠ “Braća Ribar” Nikšić Radmila Kostić, OŠ “Braća Ribar” Nikšić
ISCED nivo

ISCED 1 (OŠ 1-5 razred)

Razred

OŠ - 4

Broj učenika

30

Predmet/i
[OŠ – Obavezni] Crnogorski-srpski bosanski hrvatski jezik i književnost, [OŠ – Obavezni] Matematika, [OŠ – Obavezni] Engleski jezik, [OŠ – Obavezni] Likovna kultura, [OŠ – Obavezni] Muzička kultura, [OŠ – Obavezni] Priroda, [OŠ – Slobodne Akt.] Slobodne aktivnosti
Ključne kompetencije
1. Kompetencija pismenosti, 2. Kompetencija višejezičnosti, 3. Matematička kompetencija i kompetencija u nauci tehnologiji i inženjerstvu, 4. Digitalna kompetencija, 5. Lična društvena i kompetencija učenja kako učiti, 6. Građanska kompetencija, 7. Preduzetnička kompetencija, 8. Kompetencija kulturološke svijesti i izražavanja
Ishodi učenja
1. Kompetencija pismenosti
1.1.1. Primjenjuje osnovne standarde jezika u čitanju i pisanju (čita literarne i neliterarne tekstove prilagođene uzrastu uz razumijevanje pisanih informacija; piše tekstove po ugledu na model), 1.1.3. Učestvuje aktivno u interpersonalnoj komunikaciji, 1.1.5. Komunicira usmeno i pisano koristeći odgovarajući vokabular, 1.1.8. Tumači slike, znakove, mape, te jednostavne grafikone i tabele i druge vrste nekontinuiranog teksta, 1.1.9. Odvaja bitno od nebitnog nakon slušanja ili čitanja i analize tekstova
2. Kompetencija višejezičnosti
3. Matematička kompetencija i kompetencija u nauci, tehnologiji i inženjerstvu
1.3.1. Koristi osnovne računske operacije sa prirodnim brojevima, matematičke postupke i mjere za rješavanje problema u svakodnevnim životnim situacijama, 1.3.5. Procjenjuje i mjeri osnovne fizičke veličine birajući odgovarajuće mjerne jedinice i instrumente za njihovo mjerenje, 1.3.7. Čita, upoređuje i prikazuje podatke tabelarno i grafički koristeći po potrebi digitalne alate, 1.3.11. Pokazuje sistematičnost, preciznost i istrajnost u radu i uči na greškama
4. Digitalna kompetencija
1.4.3. Koristi različite izvore informacija i podataka u digitalnom okruženju, 1.4.6. Kreira i uređuje jednostavan digitalni sadržaj koristeći različite digitalne alate, 1.4.7. Pretražuje, čuva i koristi informacije i sadržaje u digitalnom obliku, 1.4.8. Koristi digitalne uređaje i i jednostavne aplikacije za komunikaciju, spremanje i obradu teksta, fotografije i videa
5. Lična, društvena i kompetencija učenja kako učiti
1.5.1. Primjenjuje pravila ponašanja i primjerene komunikacije prepoznavajući važnost uspostavljanja pravila i razloge njihovog uvođenja, 1.5.2. Razlikuje komponente zdravog uma, tijela i životnog stila od nezdravih navika, 1.5.7. Prepoznaje svoje sposobnosti i intersovanja i koristi ih za učenje, lični rast i razvoj uz podršku, 1.5.14. Komunicira s drugima uz izražavanje i razumijevanje različitih gledišta
6. Građanska kompetencija
1.6.2. Prepoznaje osnovne vrijednosti u porodici, školi i društvu koje se odnose na poštovanje sebe i drugih, pravičnost, solidarnost, nediskriminaciju i poštovanje prava djece, 1.6.5. Prepoznaje značaj prirodnih resursa i zaštite životne sredine u očuvanju kvaliteta života, 1.6.9. Učestvuje u društveno korisnim aktivnostima na nivou razreda i škole
7. Preduzetnička kompetencija
1.7.2. Izrađuje jednostavni projektni prijedlog djelotvorno, koristeći raspoložive resurse, 1.7.7. Sarađuje sa drugima kako bi se ideje pretočile u aktivnosti, 1.7.8. Izračuna troškove pretvaranja ideje u aktivnost
8. Kompetencija kulturološke svijesti i izražavanja
1.8.1. Prepoznaje izraze sopstvene i drugih kultura u raznim formama izražavajući na maštovit i spontan način svoje misli i doživljaje, 1.8.4. Izražava svoje ideje i osjećanja u stvaralačkom procesu kroz slikanje, crtanje, sastav, skulpturu, muziku i druge umjetničke i kulturne oblike, 1.8.5. Uključuje se u stvaralačke aktivnosti u školi i zajednici (npr. učestvuje u folkloru, horu, crta i slika kulturne proizvode, igra uloge u predstavi, posjećuje kulturne manifestacije–izložbe, pozorišne predstave za djecu, priredbe, folklorne igre, manifestacije u virtuelnom/digitalnom prostoru i sl.)