Nastavnik/ca
Tatjana Damjanović
tatjana.damjanovic@os-mmiljanov-bp.edu.me
Sub. 24.04.2021
Trener/ica:Rajko Kosović
Članovi tima
Tatjana Damjanović – prof. engleskog jezika Mirjana Radović – prof. predškolskog vaspitanja Desimir Nišavić – prof. hemije Jasmina Stanić – prof. razredne nastave Lazar Femić – prof. istorije Irfan Mekić – prof. fizičkog vaspitanja Todora Popović – prof. razredne nastave Amila Džafić – prof. razredne nastave Sanja Joksimović – prof. razredne nastave Marina Kuč – prof. engleskog jezika Bojana Bubanja – defektolog logoped Jelena Šestović – pedagog škole OŠ ” Marko Miljanov” – Bijelo Polje
ISCED nivo

ISCED 1 (OŠ 1-5 razred)

Razred

OŠ - 4

Broj učenika

100

Predmet/i
[OŠ – Obavezni] Crnogorski-srpski bosanski hrvatski jezik i književnost, [OŠ – Obavezni] Matematika, [OŠ – Obavezni] Engleski jezik, [OŠ – Obavezni] Likovna kultura, [OŠ – Obavezni] Muzička kultura, [OŠ – Obavezni] Priroda, [OŠ – Obavezni] Hemija, [OŠ – Izborni] Građansko vaspitanje
Ključne kompetencije
1. Kompetencija pismenosti, 2. Kompetencija višejezičnosti, 3. Matematička kompetencija i kompetencija u nauci tehnologiji i inženjerstvu, 4. Digitalna kompetencija, 5. Lična društvena i kompetencija učenja kako učiti, 6. Građanska kompetencija, 7. Preduzetnička kompetencija, 8. Kompetencija kulturološke svijesti i izražavanja
Ishodi učenja
1. Kompetencija pismenosti
1.1.1. Primjenjuje osnovne standarde jezika u čitanju i pisanju (čita literarne i neliterarne tekstove prilagođene uzrastu uz razumijevanje pisanih informacija; piše tekstove po ugledu na model), 1.1.5. Komunicira usmeno i pisano koristeći odgovarajući vokabular, 1.1.7. Izdvaja ključne pojmove i sa njima povezane podatke koje klasifikuje, upoređuje i dopunjuje, pamti i koristi u novim situacijama, 1.1.9. Odvaja bitno od nebitnog nakon slušanja ili čitanja i analize tekstova
2. Kompetencija višejezičnosti
1.2.1. Koristi vokabular, osnovne gramatičke norme prvog stranog jezika (po pravilu engleskog), na nivou A1 Zajedničkog evropskog referentnog okvira za jezike, 1.2.4. Koristi odgovarajuće situacije i izvore za učenje stranih jezika (npr. crtani filmovi, slikovnice, video-igre i sl.)
3. Matematička kompetencija i kompetencija u nauci, tehnologiji i inženjerstvu
1.3.1. Koristi osnovne računske operacije sa prirodnim brojevima, matematičke postupke i mjere za rješavanje problema u svakodnevnim životnim situacijama, 1.3.5. Procjenjuje i mjeri osnovne fizičke veličine birajući odgovarajuće mjerne jedinice i instrumente za njihovo mjerenje, 1.3.7. Čita, upoređuje i prikazuje podatke tabelarno i grafički koristeći po potrebi digitalne alate, 1.3.11. Pokazuje sistematičnost, preciznost i istrajnost u radu i uči na greškama, 1.3.13. Uvažava potrebu za umjerenim, racionalnim i svrsishodnim korišćenjem prirodnih resursa u svom okruženju
4. Digitalna kompetencija
1.4.3. Koristi različite izvore informacija i podataka u digitalnom okruženju, 1.4.5. Koristi digitalne tehnologije za komunikaciju u odgovarajućem kontekstu, 1.4.6. Kreira i uređuje jednostavan digitalni sadržaj koristeći različite digitalne alate
5. Lična, društvena i kompetencija učenja kako učiti
1.5.2. Razlikuje komponente zdravog uma, tijela i životnog stila od nezdravih navika, 1.5.3. Upravlja vlastitim procesom učenja uz podršku, izabirući pristup učenju i strategije učenja koje su mu najprikladnije, 1.5.9. Pronalazi dokaze za svoje tvrdnje, 1.5.18. Izgrađuje motivaciju za postizanje ciljeva u učenju i životu, gradi samopouzdanje, iskazuje spremnost za rješavanje probleme i otvorenost promjenama
6. Građanska kompetencija
1.6.5. Prepoznaje značaj prirodnih resursa i zaštite životne sredine u očuvanju kvaliteta života, 1.6.16. Ističe važnost odgovornog odnosa prema životnoj sredini
7. Preduzetnička kompetencija
1.7.6. Uočava probleme relevantne za sebe i svoje okruženje i razvija ideje kojima ih rješava logički, stvaralački i kritički definišući ciljeve jednostavnih aktivnosti, uz podršku, 1.7.7. Sarađuje sa drugima kako bi se ideje pretočile u aktivnosti
8. Kompetencija kulturološke svijesti i izražavanja
1.8.5. Uključuje se u stvaralačke aktivnosti u školi i zajednici (npr. učestvuje u folkloru, horu, crta i slika kulturne proizvode, igra uloge u predstavi, posjećuje kulturne manifestacije–izložbe, pozorišne predstave za djecu, priredbe, folklorne igre, manifestacije u virtuelnom/digitalnom prostoru i sl.)