Nastavnik/ca
Branimirka Radojevic
branimirka.kastratovic@os-donjarzanica.edu.me
Uto. 22.9. – grupa 06
Trener/ica:Boris Ćurković
Članovi tima
ISCED nivo

ISCED 1 (OŠ 1-5 razred)

Razred

OŠ - 3

Broj učenika

11

Predmet/i
[OŠ – Obavezni] Crnogorski-srpski bosanski hrvatski jezik i književnost, [OŠ – Obavezni] Matematika, [OŠ – Obavezni] Likovna kultura, [OŠ – Obavezni] Priroda i društvo
Ključne kompetencije
1. Kompetencija pismenosti, 2. Kompetencija višejezičnosti, 3. Matematička kompetencija i kompetencija u nauci tehnologiji i inženjerstvu, 4. Digitalna kompetencija, 5. Lična društvena i kompetencija učenja kako učiti, 6. Građanska kompetencija, 7. Preduzetnička kompetencija, 8. Kompetencija kulturološke svijesti i izražavanja
Ishodi učenja
1. Kompetencija pismenosti
1.1.1. Primjenjuje osnovne standarde jezika u čitanju i pisanju (čita literarne i neliterarne tekstove prilagođene uzrastu uz razumijevanje pisanih informacija; piše tekstove po ugledu na model), 1.1.2. Upotrebljava naučena pravila gramatike i pravopisa, te vokabular primjeren kontekstu u pisanju i govoru, 1.1.4. Razlikuje vrste književnih i neliterarnih tekstova, te osnovne stilove jezika, 1.1.5. Komunicira usmeno i pisano koristeći odgovarajući vokabular, 1.1.6. Upoređuje pojmove i podatke iz različitih izvora, 1.1.9. Odvaja bitno od nebitnog nakon slušanja ili čitanja i analize tekstova
2. Kompetencija višejezičnosti
3. Matematička kompetencija i kompetencija u nauci, tehnologiji i inženjerstvu
1.3.1. Koristi osnovne računske operacije sa prirodnim brojevima, matematičke postupke i mjere za rješavanje problema u svakodnevnim životnim situacijama, 1.3.5. Procjenjuje i mjeri osnovne fizičke veličine birajući odgovarajuće mjerne jedinice i instrumente za njihovo mjerenje, 1.3.6. Prepoznaje logiku matematičkih postupaka i koristi logiku za argumentovanje svojih ideja i objašnjenja, 1.3.7. Čita, upoređuje i prikazuje podatke tabelarno i grafički koristeći po potrebi digitalne alate, 1.3.10. Prihvaća matematičke iskaze uočavajući da se njima mogu opisati pojave u prirodi i prirodni zakoni, 1.3.13. Uvažava potrebu za umjerenim, racionalnim i svrsishodnim korišćenjem prirodnih resursa u svom okruženju
4. Digitalna kompetencija
1.4.1. Istražuje različite mogućnosti upotrebe digitalnih tehnologija u svakodnevnom životu uočavajući efekte i ograničenja njihove primjene, 1.4.3. Koristi različite izvore informacija i podataka u digitalnom okruženju, 1.4.4. Prepoznaje opasnost i načine reagovanja u slučajevima sajber nasilja, načine zaštite ličnih podataka i privatnosti u digitalnom okruženju, kao i zaštite uređaja, digitalnog sadržaja, i uticaja digitalnih tehnologija i njihove upotrebe na životnu sredinu, 1.4.5. Koristi digitalne tehnologije za komunikaciju u odgovarajućem kontekstu
5. Lična, društvena i kompetencija učenja kako učiti
1.5.1. Primjenjuje pravila ponašanja i primjerene komunikacije prepoznavajući važnost uspostavljanja pravila i razloge njihovog uvođenja, 1.5.2. Razlikuje komponente zdravog uma, tijela i životnog stila od nezdravih navika, 1.5.3. Upravlja vlastitim procesom učenja uz podršku, izabirući pristup učenju i strategije učenja koje su mu najprikladnije, 1.5.6. Prepoznaje različite načine za razvijanje kompetencija, 1.5.10. Adaptira se na samostalno učenje, učenje sa drugima i učenje uz podršku, 1.5.11. Iskazuje radoznalost, želju i istrajnost u učenju prateći svoje rezultate i njihovo napredovanje tokom učenja uz preispitivanje ostvarenog napretka, 1.5.13. Prilagođava se promijenjenim uslovima učenja i života bez značajnog napora, uz podršku, 1.5.14. Komunicira s drugima uz izražavanje i razumijevanje različitih gledišta, 1.5.15. Podržava ličnu, društvenu i fizičku dobrobit i saradnju, 1.5.20. Iskazuje radoznalost i znatiželju za učenjem
6. Građanska kompetencija
1.6.1. Razlikuje osnovne pojmove, pojave i uloge koje se odnose na pojedinca, porodicu, društvene grupe, školu, organizacije i ustanove, 1.6.2. Prepoznaje osnovne vrijednosti u porodici, školi i društvu koje se odnose na poštovanje sebe i drugih, pravičnost, solidarnost, nediskriminaciju i poštovanje prava djece, 1.6.4. Prepoznaje vrijednosti društvenih grupa iz svog okruženja (npr. porodica, razred, škola, dječji savez, ekolozi, gorani, izviđači i sl.), 1.6.5. Prepoznaje značaj prirodnih resursa i zaštite životne sredine u očuvanju kvaliteta života, 1.6.6. Prepoznaje individualne i kulturne različitosti među ljudima, 1.6.7. Prepoznaje značaj negovanja tradicije vlastitog kulturnog i nacionalnog identiteta uviđajući i podržavajući sličnosti i razlike među ljudima, 1.6.9. Učestvuje u društveno korisnim aktivnostima na nivou razreda i škole, 1.6.11. Učestvuje u radu odeljenskih i školskih organa, 1.6.12. Koristi dostupne medije na način primjeren uzrastu i upoređuje medijske sadržaje sa nastavnicima, roditeljima, rođacima i vršnjacima, 1.6.13. Pokazuje pozitivan stav prema pravima djetetov na rast, učenje, razvijanje sopstvenih sposobnosti i talenata, odrastanje u porodici, sigurnost i zaštitu, 1.6.15. Prihvata kulturne i rodne razlike izgrađujući ponašanje zasnovano na poštovanju i nenasilju, 1.6.16. Ističe važnost odgovornog odnosa prema životnoj sredini
7. Preduzetnička kompetencija
1.7.1. Pretvara problem/priliku iz sopstvene neposredne okoline u ideju/aktivnost, uz podršku,predviđajući rezultat preduzete aktivnosti, 1.7.7. Sarađuje sa drugima kako bi se ideje pretočile u aktivnosti, 1.7.9. Komunicira jasno svoje ideje s drugima, 1.7.11. Pokazuje posvjećenost, upornost, te inicijativu za rješavanje probleme koji utiču na zajednicu
8. Kompetencija kulturološke svijesti i izražavanja
1.8.1. Prepoznaje izraze sopstvene i drugih kultura u raznim formama izražavajući na maštovit i spontan način svoje misli i doživljaje, 1.8.2. Povezuje različite uloge i doživljaje u kulturnim i umjetničkim ostvarenjima (pisac-čitalac, kompozitor-izvođač-slušalac, glumac-publika, slikar–publika, arhitekta–graditelj–sredina i sl.), 1.8.3. Imenuje baštinu sopstvene i drugih kultura, 1.8.4. Izražava svoje ideje i osjećanja u stvaralačkom procesu kroz slikanje, crtanje, sastav, skulpturu, muziku i druge umjetničke i kulturne oblike, 1.8.5. Uključuje se u stvaralačke aktivnosti u školi i zajednici (npr. učestvuje u folkloru, horu, crta i slika kulturne proizvode, igra uloge u predstavi, posjećuje kulturne manifestacije–izložbe, pozorišne predstave za djecu, priredbe, folklorne igre, manifestacije u virtuelnom/digitalnom prostoru i sl.), 1.8.6. Poštuje slobodu u kulturnim i drugim stvaralačkim iskustvima i izražavanjima, 1.8.7. Iskazuje interesovanje za različite kulturne forme
NASTAVNI MATERIJAL
Fotografije
Videa
DOKAZI
Fotogalerija
Videa