Nastavnik/ca
Sanja Martinović
sanja.martinovic@os-njegos-ct.edu.me
Čet. 24.9. – grupa 15
Trener/ica:Rajko Kosović
Članovi tima
Ana Kokotović/OŠ”Njegoš”-Cetinje Sanja Martinović/OŠ”Njegoš”-Cetinje Marija Đurković/OŠ”Njegoš-Cetinje Lidija Balšić/OŠ”Njegoš-Cetinje Marija Bećir/OŠ”Njegoš-Cetinje Milica Popović/OŠ”NJegoš”-Cetinje
ISCED nivo

ISCED 1 (OŠ 1-5 razred)

Razred

OŠ - 3

Broj učenika

200

Predmet/i
[OŠ – Obavezni] Crnogorski-srpski bosanski hrvatski jezik i književnost, [OŠ – Obavezni] Matematika, [OŠ – Obavezni] II Strani jezik – Ruski jezik, [OŠ – Obavezni] II Strani jezik – Francuski jezik, [OŠ – Obavezni] II Strani jezik – Italijanski jezik, [OŠ – Obavezni] Likovna kultura, [OŠ – Obavezni] Muzička kultura, [OŠ – Obavezni] Priroda i društvo, [OŠ – Obavezni] Poznavanje društva, [OŠ – Obavezni] Priroda, [OŠ – Obavezni] Biologija, [OŠ – Obavezni] Fizika, [OŠ – Obavezni] Informatika sa tehnikom, [OŠ – Izborni] Literarna i novinarska radionica, [OŠ – Izborni] Jezička radionica, [OŠ – Izborni] Geometrija, [OŠ – Izborni] Ljekovito bilje, [OŠ – Izborni] Uvod u programiranje, [OŠ – Izborni] Istraživanje humanitarnog prava, [OŠ – Izborni] Likovna radionica, [OŠ – Izborni] Zdravi stilovi života, [OŠ – Izborni] Preduzetništvo, [OŠ – Obavezne Akt.] Dani culture, tehnike I sporta, [OŠ – Slobodne Akt.] Slobodne aktivnosti, [OŠ – Slobodne Akt.] Računarska obrada i dizajn teksta, [OŠ – Slobodne Akt.] Izrada grafike i obrada slike i fotografije, [OŠ – Slobodne Akt.] Modelarstvo, [OŠ – Dodatna nastava], [OŠ – Dopunska nastava], [Međupr. teme] Zelena ekonomija, [Međupr. teme] Zaštita životne sredine, [Međupr. teme] Obrazovanje za i o ljudskim pravima, [Međupr. teme] Preduzetničko učenje, [Međupr. teme] Okvir-digitalna kompetencija
Ključne kompetencije
1. Kompetencija pismenosti, 2. Kompetencija višejezičnosti, 3. Matematička kompetencija i kompetencija u nauci tehnologiji i inženjerstvu, 4. Digitalna kompetencija, 5. Lična društvena i kompetencija učenja kako učiti, 6. Građanska kompetencija, 7. Preduzetnička kompetencija, 8. Kompetencija kulturološke svijesti i izražavanja
Ishodi učenja
1. Kompetencija pismenosti
1.1.1. Primjenjuje osnovne standarde jezika u čitanju i pisanju (čita literarne i neliterarne tekstove prilagođene uzrastu uz razumijevanje pisanih informacija; piše tekstove po ugledu na model), 1.1.2. Upotrebljava naučena pravila gramatike i pravopisa, te vokabular primjeren kontekstu u pisanju i govoru, 1.1.3. Učestvuje aktivno u interpersonalnoj komunikaciji, 1.1.5. Komunicira usmeno i pisano koristeći odgovarajući vokabular, 1.1.8. Tumači slike, znakove, mape, te jednostavne grafikone i tabele i druge vrste nekontinuiranog teksta, 1.1.10.Iskazuje interesovanje i otvorenost prema učešću u konstruktivnom u dijalogu saopštavajući argumente i adekvatno reagujući na argumente drugih, prihvatajući ih ili opovrgavajući, 1.1.11.Vodi računa da ne povrijedi emocije drugih
2. Kompetencija višejezičnosti
3. Matematička kompetencija i kompetencija u nauci, tehnologiji i inženjerstvu
1.3.1. Koristi osnovne računske operacije sa prirodnim brojevima, matematičke postupke i mjere za rješavanje problema u svakodnevnim životnim situacijama, 1.3.3. Prepoznaje ulogu naučnih saznanja za konstruisanje svih mašina i uređaja, kao i ulogu ljudske radoznalosti i potrebe za objašnjavanjem svijeta u pokretanju nauke i inovacija, 1.3.9. Prepoznaje i koristi jednostavne alate i mašine, 1.3.11. Pokazuje sistematičnost, preciznost i istrajnost u radu i uči na greškama, 1.3.13. Uvažava potrebu za umjerenim, racionalnim i svrsishodnim korišćenjem prirodnih resursa u svom okruženju
4. Digitalna kompetencija
1.4.1. Istražuje različite mogućnosti upotrebe digitalnih tehnologija u svakodnevnom životu uočavajući efekte i ograničenja njihove primjene, 1.4.2. Razlikuje namjenu različitih digitalnih uređaja i aplikacija povezujući njihovu povezanost i principe rada, 1.4.3. Koristi različite izvore informacija i podataka u digitalnom okruženju, 1.4.6. Kreira i uređuje jednostavan digitalni sadržaj koristeći različite digitalne alate, 1.4.8. Koristi digitalne uređaje i i jednostavne aplikacije za komunikaciju, spremanje i obradu teksta, fotografije i videa
5. Lična, društvena i kompetencija učenja kako učiti
1.5.1. Primjenjuje pravila ponašanja i primjerene komunikacije prepoznavajući važnost uspostavljanja pravila i razloge njihovog uvođenja, 1.5.2. Razlikuje komponente zdravog uma, tijela i životnog stila od nezdravih navika, 1.5.7. Prepoznaje svoje sposobnosti i intersovanja i koristi ih za učenje, lični rast i razvoj uz podršku, 1.5.11. Iskazuje radoznalost, želju i istrajnost u učenju prateći svoje rezultate i njihovo napredovanje tokom učenja uz preispitivanje ostvarenog napretka, 1.5.13. Prilagođava se promijenjenim uslovima učenja i života bez značajnog napora, uz podršku, 1.5.15. Podržava ličnu, društvenu i fizičku dobrobit i saradnju, 1.5.16. Ponaša se u skladu sa principima pravednosti i jednakih mogućnosti iskazujući spremnost za prevazilaženje predrasuda, 1.5.20. Iskazuje radoznalost i znatiželju za učenjem
6. Građanska kompetencija
1.6.2. Prepoznaje osnovne vrijednosti u porodici, školi i društvu koje se odnose na poštovanje sebe i drugih, pravičnost, solidarnost, nediskriminaciju i poštovanje prava djece, 1.6.4. Prepoznaje vrijednosti društvenih grupa iz svog okruženja (npr. porodica, razred, škola, dječji savez, ekolozi, gorani, izviđači i sl.), 1.6.5. Prepoznaje značaj prirodnih resursa i zaštite životne sredine u očuvanju kvaliteta života, 1.6.6. Prepoznaje individualne i kulturne različitosti među ljudima, 1.6.7. Prepoznaje značaj negovanja tradicije vlastitog kulturnog i nacionalnog identiteta uviđajući i podržavajući sličnosti i razlike među ljudima, 1.6.8. Uočava socioekonomske razlike u pričama i okruženju zastupajući društvenu pravednost, 1.6.9. Učestvuje u društveno korisnim aktivnostima na nivou razreda i škole, 1.6.10. Iznosi svoje mišljenje i stavove o rješavanju problema, uz uvažavanje mišljenja drugih, 1.6.11. Učestvuje u radu odeljenskih i školskih organa, 1.6.12. Koristi dostupne medije na način primjeren uzrastu i upoređuje medijske sadržaje sa nastavnicima, roditeljima, rođacima i vršnjacima, 1.6.15. Prihvata kulturne i rodne razlike izgrađujući ponašanje zasnovano na poštovanju i nenasilju, 1.6.16. Ističe važnost odgovornog odnosa prema životnoj sredini
7. Preduzetnička kompetencija
1.7.1. Pretvara problem/priliku iz sopstvene neposredne okoline u ideju/aktivnost, uz podršku,predviđajući rezultat preduzete aktivnosti, 1.7.3. Razumije (objasni) jednostavne ekonomske i finansijske koncepte (npr. novac, ponuda i potražnja, tržišna cijena, trgovina, banka i sl.), 1.7.4. Sastavlja jednostavan kućni budžet, 1.7.9. Komunicira jasno svoje ideje s drugima, 1.7.10. Prevazilazi jednostavne nepovoljne okolnosti i ne plaši se greške dok isprobava nove stvari, 1.7.11. Pokazuje posvjećenost, upornost, te inicijativu za rješavanje probleme koji utiču na zajednicu, 1.7.12. Iskazuje empatiju prema drugima, inicijativu i izražen interes za dobrobit ljudi i životne sredine, te uvjerava druge pozivajući se na određene argumente
8. Kompetencija kulturološke svijesti i izražavanja
1.8.4. Izražava svoje ideje i osjećanja u stvaralačkom procesu kroz slikanje, crtanje, sastav, skulpturu, muziku i druge umjetničke i kulturne oblike, 1.8.5. Uključuje se u stvaralačke aktivnosti u školi i zajednici (npr. učestvuje u folkloru, horu, crta i slika kulturne proizvode, igra uloge u predstavi, posjećuje kulturne manifestacije–izložbe, pozorišne predstave za djecu, priredbe, folklorne igre, manifestacije u virtuelnom/digitalnom prostoru i sl.), 1.8.6. Poštuje slobodu u kulturnim i drugim stvaralačkim iskustvima i izražavanjima, 1.8.7. Iskazuje interesovanje za različite kulturne forme
NASTAVNI MATERIJAL
Fotografije
Videa
DOKAZI
Fotogalerija
Videa