Nastavnik/ca
Milena Bećir
milenabecir@os-njegos-ct.edu.me
Sub. 24.04.2021
Trener/ica:Boris Ćurković
Članovi tima
Svetlana Marković – OŠ “NJEGOŠ”, Cetinje Sanja Pejaković – OŠ “NJEGOŠ”, Cetinje Jelena Vujović – OŠ “NJEGOŠ”, Cetinje Marina Proroković, OŠ “NJEGOŠ”, Cetinje Aleksandra Bajčeta – OŠ “NJEGOŠ”, Cetinje Vesna Latković – OŠ “NJEGOŠ”, Cetinje Ljiljana Perišić – OŠ “NJEGOŠ”, Cetinje Borilović Anuška – OŠ “NJEGOŠ”, Cetinje Peraš Darinka – OŠ “NJEGOŠ”, Cetinje Milena Bećir – OŠ “NJEGOŠ”, Cetinje Andrea Stanković – OŠ “NJEGOŠ”, Cetinje
ISCED nivo

ISCED 2 (OŠ 6-9 razred)

Razred

OŠ - 1, OŠ - 2, OŠ - 3, OŠ - 4, OŠ - 5, OŠ - 6, OŠ - 7, OŠ - 8, OŠ - 9

Broj učenika

100

Predmet/i
[OŠ – Obavezni] Crnogorski-srpski bosanski hrvatski jezik i književnost, [OŠ – Obavezni] Engleski jezik, [OŠ – Obavezni] Likovna kultura, [OŠ – Obavezni] Muzička kultura, [OŠ – Obavezni] Priroda, [OŠ – Obavezni] Biologija, [OŠ – Slobodne Akt.] Slobodne aktivnosti, [Međupr. teme] Klimatske promjene, [Međupr. teme] Zaštita životne sredine, [Međupr. teme] Biodiverzitet, [Međupr. teme] Okvir-digitalna kompetencija
Ključne kompetencije
1. Kompetencija pismenosti, 2. Kompetencija višejezičnosti, 3. Matematička kompetencija i kompetencija u nauci tehnologiji i inženjerstvu, 4. Digitalna kompetencija, 5. Lična društvena i kompetencija učenja kako učiti, 6. Građanska kompetencija, 7. Preduzetnička kompetencija, 8. Kompetencija kulturološke svijesti i izražavanja
Ishodi učenja
1. Kompetencija pismenosti
2.1.1. Primjenjuje standarde jezika u čitanju i pisanju (čita literarne i neliterarne tekstove uz razumijevanje pisanih informacija; piše tekstove na osnovu datih podataka), 2.1.2 Primjenjuje funkcionalno gramatiku i pravopis u pisanju i govoru, 2.1.4. Identifikuje i tumači pojmove, osjećaje, činjenice, mišljenja i stavove u usmenom i pisanom obliku, 2.1.5. Prilagođava verbalnu interakciju, različite stilove i registre jezika kontekstu, 2.1.6. Komunicira usmeno i pisano u raznim situacijama prilagođavajući sopstvenu komunikaciju potrebama situacije i uz upotrebu odgovarajućeg vokabulara i digitalnih tehnologija, 2.1.7. Pronalazi, procjenjuje, obrađuje i prezentira razlilčite vrste podataka i informacija koristeći različite vrste izvora podataka i informacija, 2.1.11 Iskazuje svijest o uticaju jezika na druge uvažavajući sopstvene i emocije drugih, uzdržavajući se od verbalnog napada na druge i povrjeđivanja drugih
2. Kompetencija višejezičnosti
2.2.1. Koristi vokabular, gramatičke norme, osnovne vrste verbalne interakcije i registre prvog stranog jezika (po pravilu engleskog) na nivou A2 Zajedničkog evropskog referentnog okvira za jezike, 2.2.2. Koristi vokabular, osnovne gramatičke norme drugog stranog jezika, na nivou A1 Zajedničkog evropskog referentnog okvira za jezike, 2.2.3. Analizira specifičnosti stranih jezika, uključivo društvene konvencije, 2.2.4. Sluša, čita, govori i piše prvi strani (po pravilu engleski) jezik na nivou A2 Zajedničkog evropskog referentnog okvira za jezike, 2.2.6. Koristi različite komunikacijske situacije i izvore za učenje različitih jezika (npr. Internet, on-line kursevi i e-testovi, filmovi, muzika, komunikacija uz korištenje socijalnih mreža, sl.), 2.2.7. Iskazuje pozitivan stav prema drugim jezicima i kulturama
3. Matematička kompetencija i kompetencija u nauci, tehnologiji i inženjerstvu
2.3.3. Upoređuje objašnjenja prirodnih pojava kroz istoriju procjenjujući značaj naučnih otkrića na razvoj tehnologije, medicine i društva, 2.3.4. Analizira strukturu i svojstva žive i nežive prirode i njihovu povezanost, 2.3.10. Razlikuje naučna znanja od laičkog vjerovanja
4. Digitalna kompetencija
2.4.1. Povezuje primjenu digitalnih tehnologija s razvojem komunikacija, kreativnošću i inovacijama analizirajući mogućnosti, ograničenja, efekata i rizika digitalnih tehnologija, 2.4.2. Odabire digitalne uređaje, alate i softvere primjenjujući opšte principe, mehanizme i logiku njihovih funkcija, 2.4.3. Analizira i uporedi validnost i pouzdanost definisanih izvora podataka, informacija i digitalnog sadržaja, 2.4.5. Koristi različite vidove digitalne komunikacije, uključivo socijalne mreže, u svrhu postizanja ličnih i društvenih ciljeva, 2.4.6. Kreira i dijeli digitalni sadržaj i materijale (npr. tekst, tabele, grafički prikaz, slika, prezentacija, audio i video materijal…) koristeći servise i aplikacije i digitalnu tehnologiju za skladištenje podataka
5. Lična, društvena i kompetencija učenja kako učiti
2.5.1. Primjenjuje kodeks ponašanja i pravila efikasne komunikacije prilagođene situaciji, iskazujući pozitivni sistem vrijednosti koji usmjerava sopstvene odluke i ponašanje na dosljedan način, 2.5.2. Vodi računa o sopstvenom fizičkom i mentalnom zdravlju i zdravlju drugih, 2.5.3. Upravlja vlastitim procesom učenja uz povremenu podršku, unapređujući svoje učenje mijenjanjem plana ili pristupa učenju, 2.5.6. Koristi sampspoznaju za učenje, lični rast i razvoj uz podršku, 2.5.10. Iskazuje spremnost ulaganja napora u postizanju rezultata u učenju, 2.5.12. Dijeli znanje i sopstvenog iskustva s drugima
6. Građanska kompetencija
2.6.1. Procjenjuje pojmove, pojave, ulogu i značaj pojedinca, društvenih grupa, organizacije i ustanove na društvene procese, 2.6.5. Razlikuje uzroke i posljedice klimatskih promjena, promjena biodiverziteta i demografskih promjena na lokalnom i globalnom nivou, 2.6.10. Obrazlaže svoje stavove i rješava probleme uspostavljajući kriterijume za vrednovanje različitih mišljenja, 2.6.11. Učestvuje aktivno u radu odjeljenskih i školskih organa i učeničkih udruženja
7. Preduzetnička kompetencija
2.7.4. Unapređuje ideje koje stvaraju vrijednost eksperimentišući sa svojim vještinama i kompetencijama te različitim tehnikama prikupljanja alternativnih opcija kako bi riješio problem kritički i konstruktivno, te na najbolji nači, 2.7.5. Planira potrošnju procjenjujući prednosti i nedostatke osnovnih finansijskih usluga, 2.7.7. Traži aktivno i upoređuje različite izvore informacija kako bi se smanjile nejasnoće, nesigurnosti i rizici u procesu donošenja odluka
8. Kompetencija kulturološke svijesti i izražavanja
2.8.2. Prenosi svoje ideje i osjećanja kroz kreativni proces koristeći različite medije, npr. tekstualne/ pisane, digitalne, vizuelne, skulpturalno modelovanje i sl., 2.8.4. Generiše sopstvene ideje i osjećaje na zadatu temu, npr. u odnosu na pjesmu, sliku, objekt, problemsku situaciju, 2.8.7. Ispoljava radoznalost i za istraživanje različitih kulturnih i umjetničkih formi i oblika
NASTAVNI MATERIJAL
Fotografije
Videa
DOKAZI
Fotogalerija
Videa