Nastavnik/ca
Edita Zecirovic
editazecirovic9@gmail.com
Sri. 23.9. – grupa 12
Trener/ica:Rajko Kosović
Članovi tima
ISCED nivo

ISCED 2 (OŠ 6-9 razred)

Razred

OŠ - 7

Broj učenika

15

Predmet/i
[OŠ – Obavezni] Geografija, [OŠ – Obavezni] Biologija
Ključne kompetencije
4. Digitalna kompetencija, 5. Lična društvena i kompetencija učenja kako učiti, 6. Građanska kompetencija, 7. Preduzetnička kompetencija, 8. Kompetencija kulturološke svijesti i izražavanja
Ishodi učenja
1. Kompetencija pismenosti
2. Kompetencija višejezičnosti
3. Matematička kompetencija i kompetencija u nauci, tehnologiji i inženjerstvu
4. Digitalna kompetencija
2.4.1. Povezuje primjenu digitalnih tehnologija s razvojem komunikacija, kreativnošću i inovacijama analizirajući mogućnosti, ograničenja, efekata i rizika digitalnih tehnologija, 2.4.2. Odabire digitalne uređaje, alate i softvere primjenjujući opšte principe, mehanizme i logiku njihovih funkcija, 2.4.5. Koristi različite vidove digitalne komunikacije, uključivo socijalne mreže, u svrhu postizanja ličnih i društvenih ciljeva, 2.4.7. Napredno pretražuje, čuva i koristi informacije i sadržaje u digitalnom obliku koristeći jednostavnu zaštitu, 2.4.8. Koristi digitalne uređaje, aplikacije i jednostavne softvere za kreiranje, obradu, adaptaciju i spremanje teksta, slike, videa i drugih digitalnih sadržaja
5. Lična, društvena i kompetencija učenja kako učiti
2.5.1. Primjenjuje kodeks ponašanja i pravila efikasne komunikacije prilagođene situaciji, iskazujući pozitivni sistem vrijednosti koji usmjerava sopstvene odluke i ponašanje na dosljedan način, 2.5.2. Vodi računa o sopstvenom fizičkom i mentalnom zdravlju i zdravlju drugih, 2.5.3. Upravlja vlastitim procesom učenja uz povremenu podršku, unapređujući svoje učenje mijenjanjem plana ili pristupa učenju, 2.5.5. Analizira dostupne mogućnosti za obrazovanje, obuku i karijeru, 2.5.6. Koristi sampspoznaju za učenje, lični rast i razvoj uz podršku, 2.5.8. Argumentuje izneseno mišljenje i stavove, 2.5.11. Samovrednuje proces učenja i dostignute rezultate i procjenjuje ostvareni napredak, 2.5.12. Dijeli znanje i sopstvenog iskustva s drugima, 2.5.15. Konstruktivno komunicira i sarađuje s drugima iskazujući fleksibilnost u komunikaciji, mogućnost pronalaska kompromisa, samopouzdanje i osjećaj empatije, 2.5.18. Motiviše se i razvija otpornost i samopouzdanje za svoj uspjeh u učenju, 2.5.19. Promoviše vrijednosti prevazilaženja problema i pronalaženja odgovora na izazove i ostvarenosti prema promjenama
6. Građanska kompetencija
2.6.2. Upoređuje vrijednosti u društvu u kojem živi sa vrijednostima Evropske unije koje se odnose na demokratiju, jednakost, poštovanje propisanih pravila u društvu, prava pripadnika manjina i drugo, 2.6.5. Razlikuje uzroke i posljedice klimatskih promjena, promjena biodiverziteta i demografskih promjena na lokalnom i globalnom nivou, 2.6.6. Uočava značaj evropskih integracija i pristupanja Evropskoj uniji poštujući različitosti i kulturne identitete drugih, 2.6.7. Upoređuje osnovne karakteristike svoje i drugih kultura uvažavajući multikulturalnu dimenziju evropskih društava, 2.6.8. Kritički prosuđuje o socioekonomskim dimenzijama društva na nacionalnom i regionalnom nivou, 2.6.10. Obrazlaže svoje stavove i rješava probleme uspostavljajući kriterijume za vrednovanje različitih mišljenja, 2.6.13. Afirmiše ljudska prava uvažavajući različite identitete, jednakost i slobodu, 2.6.14. Iskazuje pozitivan stav prema demokratskom odlučivanju na nivou škole i zajednice slobodno izražavajući svoja mišljenja, 2.6.15. Ispoljava pravilan stav prema kulturnim, socijalnim i rodnim razlikama prihvatajući kulturu poštovanja i nenasilja, 2.6.16. Iskazuje stav o odgovornom odnosu prema životnoj sredini prilagođavajući se promjenama u njoj
7. Preduzetnička kompetencija
2.7.1. Razumije (objasni) koncept poreza (kako porezi finansiraju aktivnosti države i njeno učešće u obezbjeđivanju javnih dobara i usluga), koncept analize troškova i koristi, te koncept kredita i zaduženja, te razlikuje različite oblike aktivnosti koje stvaraju vrijednosti (biznis, javno preduzeće, neprofitna organizacija, itd.), 2.7.5. Planira potrošnju procjenjujući prednosti i nedostatke osnovnih finansijskih usluga, 2.7.7. Traži aktivno i upoređuje različite izvore informacija kako bi se smanjile nejasnoće, nesigurnosti i rizici u procesu donošenja odluka, 2.7.8. Suočava se sa izazovima i problemima aktivno, hrabro i istrajno, prepoznavajući prilike i prihvaćajući rizik, 2.7.9. Motiviše druge sopstvenim primjerima i aktivno se odnosi prema emocijama drugih razvijajući odgovornost, etičnost i brigu o ljudima i svijetu
8. Kompetencija kulturološke svijesti i izražavanja
2.8.2. Prenosi svoje ideje i osjećanja kroz kreativni proces koristeći različite medije, npr. tekstualne/ pisane, digitalne, vizuelne, skulpturalno modelovanje i sl., 2.8.3. Uvažava baštine sopstvene i drugih kultura i kulturnih formi, 2.8.5. Stvara i učestvuje u organizovanim kolektivnim kulturnim i drugim procesima u školi i zajednici, 2.8.7. Ispoljava radoznalost i za istraživanje različitih kulturnih i umjetničkih formi i oblika
NASTAVNI MATERIJAL
Fotografije
Videa
DOKAZI
Fotogalerija
Videa