Nastavnik/ca
Aleksandar Bandović
ict@os-donjarzanica.edu.me
Uto. 22.9. – grupa 06
Trener/ica:Boris Ćurković
Članovi tima
ISCED nivo

ISCED 1 (OŠ 1-5 razred)

Razred

OŠ - 5

Broj učenika

10

Predmet/i
[OŠ – Obavezni] Crnogorski-srpski bosanski hrvatski jezik i književnost, [OŠ – Obavezni] Engleski jezik, [OŠ – Obavezni] Poznavanje društva, [OŠ – Obavezni] Priroda, [OŠ – Obavezni] Informatika sa tehnikom
Ključne kompetencije
1. Kompetencija pismenosti, 2. Kompetencija višejezičnosti, 3. Matematička kompetencija i kompetencija u nauci tehnologiji i inženjerstvu, 4. Digitalna kompetencija, 5. Lična društvena i kompetencija učenja kako učiti, 6. Građanska kompetencija, 7. Preduzetnička kompetencija, 8. Kompetencija kulturološke svijesti i izražavanja
Ishodi učenja
1. Kompetencija pismenosti
1.1.1. Primjenjuje osnovne standarde jezika u čitanju i pisanju (čita literarne i neliterarne tekstove prilagođene uzrastu uz razumijevanje pisanih informacija; piše tekstove po ugledu na model), 1.1.2. Upotrebljava naučena pravila gramatike i pravopisa, te vokabular primjeren kontekstu u pisanju i govoru, 1.1.3. Učestvuje aktivno u interpersonalnoj komunikaciji, 1.1.5. Komunicira usmeno i pisano koristeći odgovarajući vokabular
2. Kompetencija višejezičnosti
1.2.1. Koristi vokabular, osnovne gramatičke norme prvog stranog jezika (po pravilu engleskog), na nivou A1 Zajedničkog evropskog referentnog okvira za jezike
3. Matematička kompetencija i kompetencija u nauci, tehnologiji i inženjerstvu
1.3.7. Čita, upoređuje i prikazuje podatke tabelarno i grafički koristeći po potrebi digitalne alate, 1.3.9. Prepoznaje i koristi jednostavne alate i mašine
4. Digitalna kompetencija
1.4.1. Istražuje različite mogućnosti upotrebe digitalnih tehnologija u svakodnevnom životu uočavajući efekte i ograničenja njihove primjene, 1.4.2. Razlikuje namjenu različitih digitalnih uređaja i aplikacija povezujući njihovu povezanost i principe rada, 1.4.3. Koristi različite izvore informacija i podataka u digitalnom okruženju, 1.4.5. Koristi digitalne tehnologije za komunikaciju u odgovarajućem kontekstu, 1.4.6. Kreira i uređuje jednostavan digitalni sadržaj koristeći različite digitalne alate
5. Lična, društvena i kompetencija učenja kako učiti
1.5.1. Primjenjuje pravila ponašanja i primjerene komunikacije prepoznavajući važnost uspostavljanja pravila i razloge njihovog uvođenja, 1.5.3. Upravlja vlastitim procesom učenja uz podršku, izabirući pristup učenju i strategije učenja koje su mu najprikladnije, 1.5.9. Pronalazi dokaze za svoje tvrdnje
6. Građanska kompetencija
1.6.1. Razlikuje osnovne pojmove, pojave i uloge koje se odnose na pojedinca, porodicu, društvene grupe, školu, organizacije i ustanove, 1.6.3. Identifikuje značajne savremene događaje i događaje iz prošlosti koji su uticali na društvo, 1.6.5. Prepoznaje značaj prirodnih resursa i zaštite životne sredine u očuvanju kvaliteta života, 1.6.7. Prepoznaje značaj negovanja tradicije vlastitog kulturnog i nacionalnog identiteta uviđajući i podržavajući sličnosti i razlike među ljudima
7. Preduzetnička kompetencija
1.7.2. Izrađuje jednostavni projektni prijedlog djelotvorno, koristeći raspoložive resurse, 1.7.7. Sarađuje sa drugima kako bi se ideje pretočile u aktivnosti, 1.7.9. Komunicira jasno svoje ideje s drugima
8. Kompetencija kulturološke svijesti i izražavanja
1.8.2. Povezuje različite uloge i doživljaje u kulturnim i umjetničkim ostvarenjima (pisac-čitalac, kompozitor-izvođač-slušalac, glumac-publika, slikar–publika, arhitekta–graditelj–sredina i sl.), 1.8.3. Imenuje baštinu sopstvene i drugih kultura, 1.8.7. Iskazuje interesovanje za različite kulturne forme
NASTAVNI MATERIJAL
Fotografije
Videa
DOKAZI
Fotogalerija
Videa

Dokazi